Grupa radzenia sobie z nieśmiałością

Celem pracy jest:

  • nauka wypowiadania się na forum grupy,
  • nabywanie pewności siebie w kontaktach społecznych,
  • ćwiczenie efektywnego komunikowania się,
  • nauka asertywności,
  • poprawa samooceny,
  • kształtowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz
  • pomoc w zrozumieniu własnych emocji.

Grupa przeznaczona jest dla dzieci w wieku 6-12 lat, dzieci które mają trudności w zabieraniu głosu na forum publicznym lub mają diagnozę mutyzmu wybiórczego.

Udział w grupie ma dostarczyć jej uczestnikom pozytywnych doświadczeń w funkcjonowaniu w zespole.

Jak przebiegają?

Grupy dla dzieci są cyklem cotygodniowych spotkań, prowadzonych w formie warsztatowej.

  • Liczba dzieci w grupie wynosi od 6 do 8 dzieci.
  • Jedno spotkanie grupy trwa 1,5 godziny.
  • Każdy cykl trwa jeden semestr (październik - styczeń lub marzec – czerwiec).

Warsztaty dla dzieci poprzedzone są kwalifikacjami i spotkaniem informacyjnym dla rodziców.

Kwalifikacje

Procedura kwalifikacji trwa dwa spotkania:

  • Pierwsze - to wywiad z rodzicem
  • Drugie – to obserwację dziecka.

Kwalifikacje mają na celu rozpoznanie problemów dziecka i stopnia ich nasilenia, co pozwala przydzielić dziecko do najbardziej odpowiedniej dla niego grupy.

Ze względu na staranny i celowy dobór dzieci do grup, ostateczny grafik grup ustalany jest po zakończeniu kwalifikacji.

Ile kosztują?

Proces kwalifikacji do grupy – łącznie 175 zł., w tym:

  • Wywiad (50 min.) - 140 zł
  • Obserwacja dziecka (50 min.) - 35 zł

Pełny cykl zajęć to 12 cotygodniowych spotkań po 90 min. Warunkiem udziału dziecka w zajęciach grupowych jest wniesienie opłaty w wysokości 870 zł

 

Informacja zwrotna

Informacja zwrotna dla rodzica udzielana jest przez psychologa prowadzącego daną grupę, po ostatnim spotkaniu:

  • informacja zwrotna ustna - zapisy przyjmuje recepcja;
  • informacja zwrotna pisemna - zgłoszenie na życzenie opiekuna prawnego przyjmuje recepcja ACPiR:
    • opiekun prawny dziecka zgłasza zapotrzebowanie na informację zwrotną pisemną
    • informacja zwrotna pisemna jest wydawana po odbyciu spotkania z psychologiem, w trakcie którego omawiane jest ostateczne brzmienie informacji zwrotnej pisemnej

Centrum zastrzega sobie prawo do nie uruchomienia grupy w przypadku zgłoszenia za małej liczby dzieci. Po zakończeniu warsztatów rodzicom udzielane są informacje zwrotne nt. osiągnięć dziecka oraz zalecenia dotyczące dalszej pracy z dzieckiem.

 

 

Warto wiedzieć

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next

Psychoterapia szyta na miarę

Kiedyś psychoterapeuci wiedzę o tym, co jest dla kogo dobre wynosili z teorii. Różne teorie oferowały różne recepty na to, jak pomagać ludziom i stymulować wewnętrzny rozwój człowieka. Teraz mamy też wyniki badań empirycznych, które pomagają w uporządkowaniu wiedzy o tym, jaka pomoc dla kogo będzie najbardziej efektywna. Znaczenie ma,...

Read more

Jak okiełznać czterolatka?

– Mamo, nudzi mi się! – Olek podchodzi do rozmawiającej przez telefon Asi, łapie ją za rękę i ciągnie do siebie.– Nie przeszkadzaj mi teraz, nie widzisz, że rozmawiam z ciocią? – Asia próbuje wyplątać swoją dłoń z uchwytu synka. – Idź i się pobaw. Wymyśl coś sobie, inteligentne dzieci...

Read more

Skąd się biorą dziecięce lęki? (Podpowia…

Czego boją się dzieci: Lęk to naturalna reakcja, która chroni dziecko przed różnymi niebezpiecznymi sytuacjami. W toku rozwoju dziecko doświadcza różnego rodzaju lęków, charakterystycznych dla wieku. Większość z nich zanika wraz z tym jak dziecko uczy się czego może się spodziewać w różnych sytuacjach i jak sobie z tym radzić. Niemowlę boi...

Read more

Z PSYCHOniezbędnika