Dialog Motywujący- kurs podstawowy oraz trening umiejętności

Warsztaty "Dialog Motywujący - kurs podstawowy oraz trening umiejętności"

Warsztat podzielony jest na dwa dwudniowe zjazdy.

Pierwszy zjazd –

wprowadzenie do DM -  skierowany jest do osób, które chciałyby pracować lub pracują w obszarze, gdzie niezbędne jest wydobywanie i wzmacnianie motywacji klienta, m.in. dla : psychologów, dietetyków, pracowników socjalnych, terapeutów uzależnień, lekarzy.

Drugi zjazd –

trening umiejętności DM - przeznaczony tylko dla osób, które ukończyły pierwszy zjazd lub szkolenie podstawowe z Dialogu Motywującego i posiadają niezbędną wiedzę teoretyczną na temat DM. Warunkiem koniecznym do uczestnictwa w warsztacie jest  znajomość metod i założeń Dialogu Motywującego.

Forma warsztatu:

  • ćwiczenia w parach,
  • mini-wykłady,
  • materiały filmowe

Zjazd II jest to szkolenie stricte warsztatowe. Całe szkolenie prowadzone jest w systemie warsztatowo-superwizyjnym – są to dwa dni praktycznych ćwiczeń połączonych z informacjami zwrotnymi od prowadzącego.

Cele warsztatu:

  • zapoznanie się z zasadami i podstawowymi metodami Dialogu Motywującego (I zjazd)
  • praca  nad własną motywacją poprzez doświadczenie na sobie samym tego, co przeżywa Klient w trakcie Dialogu Motywującego
  • ćwiczenie nabytych  umiejętności  w prowadzeniu rozmowy motywującej dzięki odgrywaniu licznych scenek. Okazja, w bezpiecznych warunkach, do nauki stosowania Dialogu Motywującego w praktyce. (II zjazd)

Korzyści z udziału w warsztacie:

Uczestnicy:

  • poznają zasady i metody prowadzenia dialogu motywującego
  • zdobędą umiejętności wydobywania i wzmacniania wewnętrznej motywacji do zmiany zachowań
  • zdobędą umiejętności prowadzenia rozmowy zgodnie z duchem i zasadami Dialogu Motywującego
  • będą mieli okazję do omówienia sposobów własnej pracy z Klientem
  • poszerzą umiejętności swobodnego posługiwania się pytaniami otwartymi, dowartościowaniami, podsumowaniami oraz odpowiedniego ich zastosowania
  • poszerzą umiejętności rozpoznawania języka zmiany i zobowiązania.
  • poznają zagadnień dotyczących wartości i celów klienta.

Poruszane zagadnienia

  •         Dialog Motywujący – definicja
  •         Duch Dialogu Motywującego
  •         Założenia Dialogu Motywującego
  •         Narzędzia/metody DM – pytania otwarte, odzwierciedlenia, wzmocnienia
  •         Fazy zmiany
  •         Język zmiany i język podtrzymania
  •         Plan zmiany
  •         Praca z wartościami

Terminy i miejsce warsztatu:

10-11.02.2018 r. I zjazd

10-11.03.2018 r. II zjazd

Koszty 

Cena za I zjazd:

I termin wpłaty - wpłata na minimum miesiąc przed terminem szkolenia

400 zł - pełna kwota

360 zł - kwota ze zniżką

II termin wpłaty - wpłata na minimum miesiąc przed terminem szkolenia

450 zł - pełna kwota

405 zł - kwota ze zniżką

Cena za II zjazd

I termin wpłaty - wpłata na minimum miesiąc przed szkoleniem

350 zł - pełna kwota

315 zł - kwota ze zniżką 

II termin wpłaty - wpłata na minimum miesiąc przed szkoleniem

400 zł - pełna kwota

360 zł - kwota ze zniżką

Absolwentom Uniwersytetu SWPS oraz osobom, które już korzystały z oferty szkoleń ACPiR przysługuje 10% zniżki.

Prowadząca:

Aleksandra Kamińskapsycholog psychoterapeuta. Czerpie z różnych teorii psychologicznych wierząc, że najważniejsze jest indywidualne podejście do każdego człowieka. Prowadzi warsztaty dla psychologów, studentów psychologii oraz dla innych grup docelowych z zakresu Dialogu Motywującego.

Literatura:

  •   Miller WR Rollnick S (2010), Wywiad Motywujący. Kraków: Wyd. UJ.
  •   Rollnick S, Miller WR, Butler CC (2010) Wywiad motywujący w opiece zdrowotnej. Warszawa: Wyd. Academica SWPS.
  •   Miller WR, Zweben A, DiClemente C, Rychtarik R (1995) Motywowanie do terapii. PARPA, Warszawa

 

Skuteczność naszych warsztató

Poniżej przedstawiamy wykres prezentujący opinie na temat warsztatu  wyrażone za pomocą anonimowej ankiety przez uczestników listopadowego warsztatu.

 

Wybrane komentarze uczestników.

  • " Super,że można poćwiczyć"
  • " Warsztat " Trening umiejętności " był bardzo przydatny dobra atmosfera ( co bylo powodowane określonym sposobem powadzenia przez prowadzącą) scenki, bardzo cenne i solidnie omówione"
  • "Super prowadząca!"
  • " Świetny kontakt z grupą dbanie o jej energię, poczucie humoru, bardzo fajny poziom dzielenia się swoim doświadczeniem z grupą,dużo taktu w udzielaniu info - zwrotnych."
  • Polecam, dużo praktycznych ćwiczeń, wiedzy charyzmatyczna prowadząca"

Warto wiedzieć

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next

Psychoterapia szyta na miarę

Kiedyś psychoterapeuci wiedzę o tym, co jest dla kogo dobre wynosili z teorii. Różne teorie oferowały różne recepty na to, jak pomagać ludziom i stymulować wewnętrzny rozwój człowieka. Teraz mamy też wyniki badań empirycznych, które pomagają w uporządkowaniu wiedzy o tym, jaka pomoc dla kogo będzie najbardziej efektywna. Znaczenie ma,...

Read more

Jak okiełznać czterolatka?

– Mamo, nudzi mi się! – Olek podchodzi do rozmawiającej przez telefon Asi, łapie ją za rękę i ciągnie do siebie.– Nie przeszkadzaj mi teraz, nie widzisz, że rozmawiam z ciocią? – Asia próbuje wyplątać swoją dłoń z uchwytu synka. – Idź i się pobaw. Wymyśl coś sobie, inteligentne dzieci...

Read more

Skąd się biorą dziecięce lęki? (Podpowia…

Czego boją się dzieci: Lęk to naturalna reakcja, która chroni dziecko przed różnymi niebezpiecznymi sytuacjami. W toku rozwoju dziecko doświadcza różnego rodzaju lęków, charakterystycznych dla wieku. Większość z nich zanika wraz z tym jak dziecko uczy się czego może się spodziewać w różnych sytuacjach i jak sobie z tym radzić. Niemowlę boi...

Read more

Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju SWPS

Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju (APCIR) SWPS to nowoczesny ośrodek, w skład którego wchodzi placówka medyczna świadcząca pomoc psychologiczną oraz ośrodek szkoleniowy-rozwojowy.  Świadczymy usługi psychologiczne na najwyższym poziomie, w oparciu o najlepsze standardy. Dzięki ścisłej współpracy z Wydziałem Psychologii SWPS - nasi pracownicy mają bieżący dostęp do najnowszej naukowej wiedzy z...

Read more