Aleksandra Brzezińska

Ola BrzezińskaAleksandra Brzezińska - psycholog, psychoterapeuta

 

 

 Ukończona uczelnia:

  • Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Wydział Psychologii

 

 

 

 

 

Praktyka kliniczna w Poradni:

  • Konsultacje diagnostyczne
  • Psychoterapia krótko i długo-terminowa
  • Sesje wsparcia psychologicznego
  • Konsultacje w zakresie trudności wychowawczych dla rodziców

 

Kompetencje w obszarze diagnostyki psychologicznej:

Zajmuję się:

  • Formułowaniem rekomendacji dla osób poszukujących pomocy psychologicznej, dotyczących formy wskazanej interwencji psychologicznej
  • Identyfikowaniem mechanizmów psychicznych warunkujących doświadczanie problemów u osób zgłaszających się po pomoc

Prowadzę zajęcia dla studentów psychologii na Uniwersytecie SWPS z zakresu:
      -metod diagnostyki klinicznej
      -psychologicznej oceny osobowości i zachowania

Współpracowałam przy projekcie opracowywania procedury identyfikacji osób o szczególnych potrzebach wśród cudzoziemców ubiegających się o nadanie statusu uchodźcy na terytorium RP – na zlecenie Urzędu ds. Cudzoziemców

Uczestniczę w konferencjach i sympozjach z poświęconych problematyce praktykowania diagnozy psychologicznej.

  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu: Diagnoza psychologiczna jako przedmiot badania i nauczania (2013, 2015)
  • Sympozjum z cyklu „Psychologia i psychoterapia” (2016)

Prowadzę szkolenia dla psychologów z zakresu terapii zaburzeń lękowych u osób dorosłych

 


Kompetencje w obszarze psychoterapii i wsparcia psychologicznego:

Ukończyłam:

  • 4-letnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej,
  • 2 letni staż kliniczny w Akademickim Centrum Psychoterapii i Rozwoju SWPS

Specjalizuję się w pomocy osobom dorosłym i młodzieży. Pracuję w oparciu o podejście poznawczo-behawioralne integrując dorobek różnych psychoterapii.

Zajmuje się:

  • wparciem oraz psychoterapią krótkoterminową - dla osób zdrowych psychicznie doświadczających problemów życiowych (związanych np. z bliskimi związkami, stratami, kryzysami zdrowia fizycznego, pracą, trudnościami w relacjach z innymi ludźmi itp.), 
  • psychoterapią krótko- i długoterminową dla osób cierpiących na zaburzenia psychiczne, m.in.:
    •  zaburzenia nastroju,
    •  zaburzenia lękowe,
    •  zaburzenia związane ze stresem i pod postacią somatyczną,
    •  zaburzenia odżywiania,
    •  zaburzenia osobowości
    •  Całościowe zaburzenia rozwoju – Zespół Aspergera u osób dorosłych

Prowadzę sesje wsparcia psychologicznego dla studentów SWPS z niepełnosprawnością.

 

Kompetencje w obszarze wsparcia rodzicielskiego:

Ukończyłam warsztaty i kursy dotyczące pracy terapeutycznej z dziećmi z trudnościami wychowawczymi oraz cierpiącymi na zaburzenia psychiczne. Stosuję współczesną wiedzę z obszarów psychologii rozwojowej, wychowawczej, klinicznej do pracy z rodzicami, którzy chcą wspierać rozwój swojego dziecka, a także w sytuacji gdy borykają się z trudnościami wychowawczymi dziećmi.
Prowadzę:

  • indywidualne konsultacje dla rodziców doświadczających trudności wychowawczych,
  • indywidualne konsultacje dla rodziców pragnących poprawić relacje z dziećmi oraz wspomagać ich funkcjonowanie,
  • warsztaty dla rodziców dotyczące wspierania dzieci i młodzieży w rozwoju pozytywnej samooceny, nabywania umiejętności i kompetencji np. społecznych , radzenia sobie ze stresem , realizowania zadań.


Licencje i certyfikaty:

  •  Ukończone 4-letnie szkolenie w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej PTTPB , członka EuropeanAssociation for Behavioural and CognitiveTherapies (EABCT).
  •  Ukończony 2-letni Podyplomowy Staż Psychoterapeutyczny w Akademickim Centrum Psychoterapii i Rozwoju SWPS.

 

Członkostwo w organizacjach:

  •  Polskie Towarzystwo Psychologiczne (PTP)
    •  Ogólnopolska Sekcja Diagnozy Psychologicznej (członek Komisji Rewizyjnej)
  •  Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej (PTTPB)

 

 

 

Warto wiedzieć

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next

Psychoterapia szyta na miarę

Kiedyś psychoterapeuci wiedzę o tym, co jest dla kogo dobre wynosili z teorii. Różne teorie oferowały różne recepty na to, jak pomagać ludziom i stymulować wewnętrzny rozwój człowieka. Teraz mamy też wyniki badań empirycznych, które pomagają w uporządkowaniu wiedzy o tym, jaka pomoc dla kogo będzie najbardziej efektywna. Znaczenie ma,...

Read more

Jak okiełznać czterolatka?

– Mamo, nudzi mi się! – Olek podchodzi do rozmawiającej przez telefon Asi, łapie ją za rękę i ciągnie do siebie.– Nie przeszkadzaj mi teraz, nie widzisz, że rozmawiam z ciocią? – Asia próbuje wyplątać swoją dłoń z uchwytu synka. – Idź i się pobaw. Wymyśl coś sobie, inteligentne dzieci...

Read more

Skąd się biorą dziecięce lęki? (Podpowia…

Czego boją się dzieci: Lęk to naturalna reakcja, która chroni dziecko przed różnymi niebezpiecznymi sytuacjami. W toku rozwoju dziecko doświadcza różnego rodzaju lęków, charakterystycznych dla wieku. Większość z nich zanika wraz z tym jak dziecko uczy się czego może się spodziewać w różnych sytuacjach i jak sobie z tym radzić. Niemowlę boi...

Read more

Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju SWPS

Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju (APCIR) SWPS to nowoczesny ośrodek, w skład którego wchodzi placówka medyczna świadcząca pomoc psychologiczną oraz ośrodek szkoleniowy-rozwojowy.  Świadczymy usługi psychologiczne na najwyższym poziomie, w oparciu o najlepsze standardy. Dzięki ścisłej współpracy z Wydziałem Psychologii SWPS - nasi pracownicy mają bieżący dostęp do najnowszej naukowej wiedzy z...

Read more