Anna Igalson

bio5

 

Anna Igalson – psycholog, psychoterapeuta

„Lubię swoją pracę i ludzi, których dzięki niej poznaję”


Ukończona uczelnia:

  •  Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (ze specjalizacją w psychoterapii)
  •  Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego

 

 

Praktyka kliniczna w Poradni:

  •  Diagnoza psychologiczna
  •  Psychoterapia indywidualna krótko i długo terminowa w podejściu poznawczo behawioralnym i terapii schematu dla osób dorosłych i młodzieży

 

Kompetencje w obszarze diagnostyki psychologicznej:

  •  Od 15 lat pracuje w obszarze diagnozy psychologicznej dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
  •  Specjalizuje się w diagnozie:
    • zaburzeń neurorozwojowych (niepełnosprawność intelektualna, zaburzenia z deficytem uwagi i nadaktywnością, specyficzne zaburzenia uczenia się),
    • zaburzeń nastroju (zaburzenie depresyjne, zaburzenie afektywne dwubiegunowe),
    • zaburzeń lękowych (lęk społeczny, zaburzenie paniczne, agorafobia),
    • zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych,
    • zaburzeń odżywiania się (anoreksja, bulimia i napadowe objadanie się),
    • zaburzeń osobowości.

                Obecnie jej zainteresowania koncentrują się wokół poznawczej teorii zaburzeń osobowości.

  •  Prowadzi szkolenia podyplomowe dla profesjonalistów z zakresu diagnozy i terapii poznawczo behawioralnej w wyżej wymienionych obszarach.

 

 

Kompetencje w obszarze psychoterapii i wsparcia psychologicznego:


Od 15 lat pracuje w obszarze pomocy psychologicznej i psychoterapii w różnych ośrodkach. Doświadczenie zdobywała m.in. w Akademickim Ośrodku Psychoterapii Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, Instytucie Psychiatrii i Neurologii, Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 4 i 19. W tym czasie uczyła się prowadzenia diagnozy i psychoterapii pod superwizją m.in. Artura Kołakowskiego, Remco van der Vijngarten i Anny Tanalskiej-Dulęby. Od kilku lat prowadzi szkolenia i superwizje w ramach 4 letniej podyplomowej szkoły psychoterapii poznawczo behawioralnej CTPB.

Specjalizuje się w terapii następujący problemów:

  •  Zaburzeń nastroju
  •  Zaburzeń lękowych
  •  Zaburzeń odżywiania
  •  Zaburzeń osobowości
  •  Pracuje również z osobami doświadczającymi kryzysów życiowych oraz zainteresowanych rozwojem osobistym. Prowadzi terapię szkoleniową dla profesjonalistów.

Szkoliła się w :

  •  Podyplomowa szkoła psychoterapii w Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej przy współpracy z Oxford Cognitive Therapy Centre
  •  Studium terapii schematu w Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej
  •  Kurs dla superwizorów w Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej przy współpracy z Oxford Cognitive Therapy Centre


Licencje i certyfikaty:

  •  W 2007 roku uzyskała certyfikat terapeuty poznawczo-behawioralnego nr 130 wydany przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-Behawioralnej zrzeszone w European Association for Behavioral And Cognitive Psychotherapies. http://www.pttpb.pl/licencjonowani-terapeuci?start=101
  •  W 2014 uzyskała certyfikat terapeuty schematu nr 445-S wydany przez International Society of Schema Therapy http://www.schematherapysociety.org/Sys/PublicProfile/31885191/3699748
  •  W 2015 kończyła kurs dla superwizorów organizowany przez Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej przy współpracy z Oxford Cognitive Therapy Centre i jest w trakcie procedury certyfikacyjnej

 


Członkostwo w organizacjach:

  •  Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo-behawioralnej (PTTPB)
  •  International Society of Schema Therapy (ISST)

 

Warto wiedzieć

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next

Psychoterapia szyta na miarę

Kiedyś psychoterapeuci wiedzę o tym, co jest dla kogo dobre wynosili z teorii. Różne teorie oferowały różne recepty na to, jak pomagać ludziom i stymulować wewnętrzny rozwój człowieka. Teraz mamy też wyniki badań empirycznych, które pomagają w uporządkowaniu wiedzy o tym, jaka pomoc dla kogo będzie najbardziej efektywna. Znaczenie ma,...

Read more

Jak okiełznać czterolatka?

– Mamo, nudzi mi się! – Olek podchodzi do rozmawiającej przez telefon Asi, łapie ją za rękę i ciągnie do siebie.– Nie przeszkadzaj mi teraz, nie widzisz, że rozmawiam z ciocią? – Asia próbuje wyplątać swoją dłoń z uchwytu synka. – Idź i się pobaw. Wymyśl coś sobie, inteligentne dzieci...

Read more

Skąd się biorą dziecięce lęki? (Podpowia…

Czego boją się dzieci: Lęk to naturalna reakcja, która chroni dziecko przed różnymi niebezpiecznymi sytuacjami. W toku rozwoju dziecko doświadcza różnego rodzaju lęków, charakterystycznych dla wieku. Większość z nich zanika wraz z tym jak dziecko uczy się czego może się spodziewać w różnych sytuacjach i jak sobie z tym radzić. Niemowlę boi...

Read more

Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju SWPS

Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju (APCIR) SWPS to nowoczesny ośrodek, w skład którego wchodzi placówka medyczna świadcząca pomoc psychologiczną oraz ośrodek szkoleniowy-rozwojowy.  Świadczymy usługi psychologiczne na najwyższym poziomie, w oparciu o najlepsze standardy. Dzięki ścisłej współpracy z Wydziałem Psychologii SWPS - nasi pracownicy mają bieżący dostęp do najnowszej naukowej wiedzy z...

Read more